Gegužės 31-oji – PASAULINĖ NERŪKYMO DIENA

Gegužės 31-oji – PASAULINĖ NERŪKYMO DIENA

 

Kasmet nuo rūkymo sukeltų ligų miršta 4,9 milijonai pasaulio gyventojų. Prognozuojama jog per sekančius 25 metus šis skaičius turėtų išaugti iki 10 milijonų. Lietuvoje dėl rūkymo kasmet netenkama per 7000 gyvybių. Pernai Lietuvoje bandė mesti rūkyti net 47 proc. rūkančiųjų. Lietuvoje, 9 iš 10 rūkančiųjų, rūkyti meta vien savo valios pastangomis.

Kaip mesti rūkyti?  Keletas patarimų tiems, kurie norėtų palengva atsikratyti rūkymo.

  • ·        Pirkite tik po vieną pakelį cigarečių.
  • ·        Kai išsitraukiate cigaretę, tuojau paslėpkite pakelį.
  • ·        Nelaikykite cigarečių darbo vietoje, ant rašomojo stalo.
  • ·        Nerūkykite cigarečių, kuriomis Jus vaišina.
  • ·        Nesinešiokite degtukų nei žiebtuvėlio.
  • ·        Surūkę cigaretę išvalykite peleninę.
  • ·        Pirmą cigaretę užsirūkykite tik pavalgę.
  • ·        Nepirkite cigarečių bloko.
  • ·        Nesurūkę vieno pakelio, nepirkite kito.
  • ·        Nerūkykite namie.
  • ·        Nerūkykite gamtoje.
  • ·        Nerūkykite per šventes.
  • ·        Nerūkykite, kai rūko kiti.
  • ·        Nerūkykite daugiau nei vienos cigaretės per valandą.
  • ·        Pirkdami pakelį cigarečių, užsirašykite jo kainą, kad savaitės pabaigoje ir mėnesio pabaigoje galėtumėte apskaičiuoti, kiek galėjote sutaupyti, jei nebūtumėte pirkę.
  • ·        Užuot užsirūkę, atlikite keletą nesudėtingų pratimų.
  • ·        Lapelyje susirašykite motyvus, kodėl norite mesti rūkyti, ir skaitykite vakarais prieš miegą.
  • ·        Kasdien surūkykite viena cigarete mažiau.

Kokie sveikatos pokyčiai vyksta metus rūkyti?

  • ·        Po 20 min. kraujo spaudimas ir pulsas normalizuojasi
  • ·        Po 8 val. kraujyje dvigubai sumažėja nikotino ir anglies monoksido, normalizuojasi deguonies įsisavinimas
  • ·        Po 24 val. anglies monoksidas jau būna pasišalinęs iš organizmo, plaučiai pradeda valytis nuo gleivių ir kitų dėl rūkymo susidariusių kenksmingų medžiagų
  • ·        Po 48 val. nikotino organizme nebėra, žymiai pagerėja uoslės ir skonio pojūčiai
  • ·        Po 72 val. kvėpuoti darosi lengviau, nes prasideda bronchų relaksacija
  • ·        Po 3-9 mėn. pagerėja organizmo kraujotaka, sumažėja kosulys, dusulys, lengvėja kvėpavimas, nes 10 proc. pagerėja plaučių funkciniai rodikliai
  • ·        Po 5 metų du kartus sumažėja širdies priepuolio tikimybė
  • ·        Po 10 metų du kartus sumažėja plaučių vėžio tikimybė
  • ·        Po 15 metų organizmas visiškai išsivalo nuo kenksmingų medžiagų poveikio atsiradusių rūkant.

Susimąstykime – ar verta paleisti savo gyvenimą dūmų kamuoliu? 

                                                 Parengė Kelmės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras